fredag 12 december 2008

Plastatrapp eller riktig?

I helgen ska jag nog köpa gran.

Förr har jag alltid fixat det den 23:e. Men så har jag kommit på att det är ju före jul det är trevligt. Efter är den bara ett barrigt aber.

Förra året fick jag styckmörda min gran (långt in i januari - jag drog på det) på balkongen och stoppa i tre olika svarta säckar och sen smuggla ner dem nattetid till industrihamnen (typ - till soptunnan var det).

Så det här året får det bli en väldigt liten eller en plastgran.

Är det nå´n som har erfarenhet av plastgran? Får man julfeeling av en så´n?

5 kommentarer:

PGW sa...

Tjaa ... det går. Men de luktar inte rätt.

Zaccheus sa...

Hej Mette !

Det hände något mycket märkligt; jag försökte logga in som vanligt för att skriva en kommentar - men det gick inte ! Konstigt ! Jag tänkte att jag skulle kontakta dig via en av dina auktioner på "Tradera" - men så tänkte jag, att jag försöker en gång till; KANSKE skrev jag något litet fel i min mejladress eller så... Så jag försökte en gång till - och då gick det bra ! Märkligt !

För att svara på din fråga; själv tänker jag varken ha plast- eller riktigt gran, eftersom jag ändå reser bort över juldagarna. Jag har en plastgran, men det är ändå för trångt hemma hos mig.

Tydligen HAR de ändrat sökfunktionen på "Tradera" - till det sämre, enligt min åsikt ! Fast det går fortfarande att söka på den gamla "Detaljerad sökning" på adressen "http://www.tradera.com/search/search.aspx". Om du inget har att göra, så vill jag gärna visa dig en sak :
Först; sök på "http://www.tradera.com/search/search.aspx" efter "hälsa" i kategorin "Böcker och tidningar". SEDAN, sök på den nya "Detaljerad sökning"-sidan, med adr. "http://www.tradera.com/search/query.aspx" efter "hälsa" under kategorin "Böcker och tidningar" - vad sägs ?

Zaccheus

Mildamakter sa...

Näe, jag tycker inte det. För mig innebär en julgran att det även doftar gran och inte plast, det är lite som om man skulle ha elektriska stearinljus på bordet, eller plasthyacinter...men smaken är ju som baken heter det ju :o)

Anonym sa...

Mette < "shaken not stired"

du fick väl inte ngn bokhylla |ver dig hoppas jag?

Hur reagerade katterna innan jordävningen? kände de av den innan? (djur lär ju göra det)

PGW sa...

Hm undrar också hur du mår efter omskakningen i morse?