torsdag 11 december 2008

10 punkter om Skurup - något bittert

Jag är uppvuxen därutanför ... Skurup. Bara namnet är ju deprimerande. En enda lång skur av nå´t (klorin!).

Jag har undvikit och undvikit. Bara åkt till familjens hus utanför. Men pappa är ju skriven där och ligger (bor!) nu på .... (vilket ord kan jag använda?) ja, nå´t som heter typ Gullvivan eller nå´t sån´t som alla så´nna ställen heter - om ni fattar.

Nu har jag varit i Skurup både i går och i dag.

Igår var Omar juste nog att ställa upp att köra ... då slipper man se den i vitögat liksom - Hullan -(hålan på svenska).

Men alltså (the facts):
1. Porrtidningsstånd UTANFÖR gatuköket i regnet (och inget annat - ett helt jävla ställ med BARA så´nt), jag vägrade handla där ...

2. ... dessutom hade de inget vegetariskt alternativ. T o m kycklinghamburgaren var överkryssad till förmån för ännu en nittiogrammare svål.

3. Hillbillies som kör som galningar med flaggor svepandes efter sina bilar ... jo Sydstatsflaggan (Christ!).

4. Tjejerna/kvinnorna har fortfarande (sen 70-talet) svart kajal runt hela ögonen och ...

5. ... ser liksom nedåt på en - fastän de är kortare.

6. Det mysiga caféet som två bögar hade är för längesen nedlagt - för mycket stenkastning på rutorna - så de gick i konkurs, såklart - i Skurup

7. Men Café XXX ligger kvar för där hatar de utlänningar.

8. Och om man inte röstar på Centern får man en smäll på käften ...

9 ... så att polisen inte kan komma för den enda som finns är i Sjöbo just då ...

10 ... på Centermöte med Gris-Olles ättelägg.

Inga kommentarer: