tisdag 9 december 2008

8 december 1980

(Rubriken är en länk)

Igår var jag på fredsmanifestation till Lennons ära. Jag har en kompis som fixar det på Möllevångstorget varje år på Lennons dödsdag.

Kom på att det nu är 28 år sedan Chapman lyfte vapnet och sköt den jag definitivt tycker var större än Elvis (Fast själv sade Lennon: Without Elvis there wouldn´t be any Beatles).

Helt otroligt. Är jag så gammal? Jag har kvar alla kvällstidningarna (svenska) som kom ut - och jag minns hur jag grät.

Jo jag är ett nerdigt fan.

3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Ja, det var verkligen en sorgens dag...

Elvis favoritsångare var förresten Roy Orbison, som jag verkligen gillar, Elvis är ingen favvis direkt, många låtar, låter ju likadant..!

KRAM, Jenny

<3

Bloggblad sa...

Ja du, kära lilla syster i världen... rätt som det är upptäcker man att det som hände alldeles nyss är det en hel generation som missat eftersom de inte ens var födda...

Jag har Beatles att tacka för att jag blev rätt slängd i engelska språket. Jag gick i sexan när de kom, lärde mig varenda låt utantill och ibland tog jag fram fraser ur minnet på engelskaproven och fick bra betyg.

Men vet du, jag har träffat på mängder av elever som inte har en aning om vad Beatles var för ena.

Mette sa...

Inte vet vem .. ? Usch usch.

Jag tror jag har dem att tacka för min engelska också. Även om en del var hemmasnickrad engelska som är svår att glömma än idag.