torsdag 11 december 2008

Fantasilösa Mette

Jag har fått en jädra märklig insättning på mitt konto. Runt 100 spänn. Jag skriver inte rakt ut vad det stod ifall personen känner igen sig (om hon av nå´n mycket märklig anledning skulle hitta hit) men på insättningen stod det - kan vi säga - "SOL".

SOL? tänkte jag. Är det ett Traderaalias? Nä ..... det var det inte ...

Är det en bok jag sålt? Nä ... hittade inget som kunde ha med sol där heller att göra.

Så jag lät tiden gå och hoppades att nå´n skulle höra av sig.

I förrgår kom ett mail: Var är min knarkbok?? Betalade för längesen!! Skicka genast!

Jag hade fått en beställning på Bokbörsen på en bok om haschmissbruk.

Jag kollade mina insättningar och kom fram till att det kunde bara var SOL-insättningen.

Mailade den TREVLIGA (hmpf) damen och frågade om SOL-grejjan.

"Ja, jag bor ju i Karlstad och solen skiner alltid här och jag ville vara klurig och se om du kunde tyda detta ordpussel."

"Hehe, nä det kunde jag INTE." skrev jag tillbaka.

Jag skickade boken igår. Men visst är det hela aningens knepigt? Först det här otrevliga mailet. Och sedan ordpusselgrej?

Om jag köper nå´t nå´nstans vill ju jag (i varje fall) vara tydlig om vem det är ifrån och inte skriva Skåne eller nå´t annat trams. Och om jag nu skulle göra detta skulle jag ju aldrig bli sur om jag inte fick min vara. I bakhuvudet skulle jag nog ana att folk inte läser tankar. I alla fall inte över nätet.

Men - måhända är jag trög och trist.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

För den som är universums nav, är namn och adresser överflödigt.

Hälsningar
Skog

Zaccheus sa...

Ytterst märkligt beteende, måste jag säga - och DU har absolut inget att klandra dig för ! Lite tydlighet, tack !

Apropå "Tradera" - har du märkt att den gamla sök-funktionen på "Köp" har försvunnit ? Mellan måndag och tisdag tycks det ha hänt; det enda sättet som jag nu kan söka på, det är i det gula fältet med texten "Vad letar du efter ?" ! Ska det vara så ?

Zaccheus

Mette sa...

Tack Marianne & Zaccheus - precis vad jag tänkte.

Och inte sjutton kan jag väl hålla reda på var alla kommer ifrån? Det tittar jag bara på när jag sänder iväg prylen.

Fattar inte riktigt vad du menar med sök ... men hm ... jag har lagt märke till att det är väldigt mycket som har förändrats på Tradera.