onsdag 9 april 2008

Winston och Dotty

Dotty har ett litet hus av kartong bakom TV:n. Ett väldigt litet hus. Hon gillar det så.

Där har det varit en väldig aktivitet. I går satt hon därinne hela tiden. Så mycket att till och med Winston undrade vad sjutton hon gjorde därinne.

Så jag tittade in.

Därinne låg kattgodispåsen jag köpte för en vecka sen. Med ett fint snitt genom plasten och bara några få små bitar kvar.

Jag tog ut den och Dotty skrek och Winstons blick mörknade när han förstod.

Hon är en buse av rang. Hon är så busig att Winston hinner inte med. Om jag leker med honom i vardagsrummet och hon är i sovrummet kastar hon sig fram så Winston far åt sidan och sliter tag i bollen eller vad det är vi leker med. Hon TAR verkligen plats. Hon är väldigt rolig. Men ibland tycker jag synd om Winston som är väldigt sävlig.

Han är nidbilden för en skåning - sävlig och trygg och mätt.

Hon är nidbilden för .... hm ... en raket?

2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Roligt att katt-tjejen tar för sig!

: )

Kram, Jenny

<3

Mette sa...

Ja! Heheheh. Hon TAR verkligen för sig. Hon har tagit Johns gamla plats sidan av mig i sängen. Hon ligger där hela natten.

Winston ligger i sin docksäng i vardagsrummet.