lördag 12 april 2008

Lite av mitt hem

Jag fick låna pappas digitalkamera för några veckor sen. Eftersom jag ALDRIG läser manualer är det först nu jag börjar fatta hur den funkar. Så nu kommer det att bli bilder på bloggen!

Jag skrev ju för ett par veckor sen att jag tyckte det var nipprigt med kvinnor som har dockor - speciellt vid sängen.

Bara nå´n dag efter såg det plötsligt ut så här vid min säng:
Där sitter Bamse och Jenny på nattygsbordet! (Hur heter det egentligen? Nattyg?). Bamse är den första julklappen jag minns. Jag fick honom för 35 år sen! Första julen i Sverige. Jenny gjorde jag för 34 år sen! Hon har en Holly Hobbie-klänning på sig. Jenny var mitt favoritnamn när jag var liten. Allt som skulle döpas fick heta Jenny.

Det här är min favvisparfym nu! Marc Jacobs Grass - fick den i fölsispresent.

Ovan är beviset på hur korkad jag är. Alla banden jag köper på eBay - då har jag ändå sålt hälften ungefär ...



I går var jag och shoppade. Var på rosa humör och köpte den här papperskorgen till badrummet och telefonen nedan.




När jag fotade detta var Winston och Dotty så nyfikna på vad jag gjorde så jag lägger nog in en bildserie med dem sen.

9 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

JA!!! Äntligen lite bilder från ditt hem :) Vad fin telefonen & pedalhinken var! Jag har också en rosa telefon, men kan inte ha den ikopplad samtidigt som bredbandet, eftersom telefonen är trådlös...kasst tycker jag..!

Idag har jag städat mitt badrum...bläh :(

Roligt att du har en docka med samma namn som mig ;)

Kram, Jenny

<3 <3 <3

Mette sa...

Heheh, ja Jenny var mitt favvisnamn!

Jag kan inte heller ha telefonen ikopplad samtidigt som jag är på nätet - knepigt.

Kram!

Zaccheus sa...

Sabla trassel med lösenord; nu blev jag tvungen att ändra IGEN, och nu är jag alltför arg för att skriva det jag hade tänkt skriva från början ! Jag vill att en fysisk person ska få LIDA för det här !

Zaccheus

Mette sa...

Hahaahah!

Zaccheus sa...

Och vad är det som är så roligt, vad ?

Mette sa...

Att du går igenom samma procedur en gång till för att skriva det ovan .... hehehehe...

Zaccheus sa...

Ja, JAG tycker inte att det är ett dugg roligt ! Nu är jag tvungen att logga in mig med mejladressen !

Mette sa...

Jag ska genast kolla vad jag kan göra. Störigt när man måste skriva in så mycket.

Mette sa...

Testa nu!

"Teknikern"