måndag 7 april 2008

Morgonens nyheter

På radion säger de att en ung man dog i häktet i Nyköping 2005. Han var sjuk men fick ingen vård. Häktespersonalen säger att de inte förstod att han var sjuk trots att de skrivit i protokoll att han var okontaktbar och att han kissade på sig (sen dog han).

Flickan i Dalarna - farmorn är intervjuad i Expressen. Hon säger förvånat "Har de hittat hennes cykel!" och ojar sig. Det tycker jag känns konstigt: finns det nå´n läskunnig i Sverige som inte vet att flickans cykel är hittad? Även om farmorn kanske inte pratar svenska luskar man väl reda på så mycket som möjligt om sitt barnbarns försvinnande? Eller det gör man kanske inte? Jag tycker i alla fall att det är märkligt.

Jag hoppas att det är pappan som hämtat henne. Han är bortrest och hans mor har inte hört nå´t från honom på en månad så hon vet inte var han är. (hon har inte koll på nå´t - hon kanske är senil??)

Jag tänker på Helen i Hörby om ni minns henne.

Och så alla onödiga "nyheter": Paul McCartney har tre kvinnor på G, Carola & Andreas låt har åkt ur Svensktoppen, nå´n har kört av vägen vid Svedala (lyssnar på Radio Malmöhus), Nicole Richie har svurit i TV ... och jag kan fortsätta i all evighet.

I dag har jag snikat till mig en tvättid.

3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Minns Helén-mordet allt för väl...har till och med sett platsen där hon hittades...hoppas verkligen att flickan som nu är försvunnen återfinns välbehållen!


Kram

/ Jenny

<3

Mette sa...

Usch ja, jag har också sett den. Och där Jannika Ekblad hittades om du minns henne. Båda de morden skedde väl -89?

Känns inte alls som så längesen.
Kram!

Bloggblad sa...

Jag letade i vår tidning efter en notis om flickan, men det fanns ingen... konstigt.

Och här i stan har en pojke på 16 blivit sparkad och hoppad på av ett par 15-åringar, så han fick hämtas i ambulans... Gamla elever?

Fy fasen vad det händer grejer.