torsdag 7 augusti 2008

Jag som chef

Hej Tv 4 Öresund,
jag skriver med anledning av att ni söker en säljchef.

Detta arbete är jag rätt person för! Jag är en driftig säljare som inte drar mig för vågade lösningar. Jag ÄLSKAR utmaningar!

Nu vet jag ju inte vad arbetet innebär. Och jag antar att det redan finns en KÖPCHEF? Så jag skulle alltså bara göra mig av med skiten som florerar på kanalen.

Jag har redan några idéer.

Varför inte genast sälja alla Jönssonliganfilmerna till Sven-Åke Andersson i Blentarp? Enligt den senaste undersökningen (jag brukar själv ringa runt och göra sådana) är han faktiskt den enda nu levande personen i Sverige som inte redan sett alla filmerna 10 gånger. Han vill också gärna själv äga rullarna. Han ska ha dem i sitt växthus för de suger upp vattnet bra från tomatplantorna.

Sak samma gäller Wallander, Beck och säkert nå´n annan svensk deckare. De tar Ingegerd Överhjelm på Sibyllegatan i Stockholm gärna hand om. Hon är den enda i Sverige som är osäker på om hon verkligen sett alla filmerna. (Nu var hon lite osäker på om hon ätit samma dag också ... men jag litar ändå på henne! Man måste kunna ge folk en chans.)

Sen säljer vi det där korsordsprogrammet som ni sänder på bästa sändningstid om lördagarna. Det känns för mycket lokalt - för mycket Stockholm.

Jag kan återkomma med fler förslag - såsom försäljning av programledare.

Synd bara att jag får lita alltför mycket på att vi har en bra köp-chef. Men - That´s life!

Ring mig. Jag är ett ymnighetshorn av bra förslag.

M v h,
Mette

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Lycka till! Jag hör att du har rätt kvalifikationer.
Själv funderar jag på att söka jobb som husmor/driftchef på en större vårdinrättning... känner efter den här sommaren att jag kan jobbet.

Mette sa...

Heheh, ok. Låter trist dock att du ska behöva ha det så.

Men tack för att du håller på mig! Hahahah!

Jenny Oak Fae sa...

Hahahah!!!

; )

You go girl!

Anonym sa...

Visst är det lite konstigt att om jag har ditt "fönster" upplagt så blir det räknat som ett nytt besök varannan gång jag uppdaterar sidan.
Visst, jag vet att det inte har det minsta med TV4 att göra, men ändå.
Nils (Uppsala)

Mildamakter sa...

*asg*...du har mitt stöd!!!! :oD