lördag 9 augusti 2008

Hatar kungafamiljen

Rubriken där är en länk till Expressen som berättar att "Ninjamannen" synts i Växjö. Under en festival där. Folk anmälde honom för de trodde att han hade en kniv. Vilket han inte hade. Men han blev gripen ändå.

Han hade spottat på en bild av kungafamiljen och sagt "Hata, hata, hata".

Vilket jag inte tycker är konstigt alls. Jo - kanske att känna tvånget att visa det så - men annars inte.

Jag har aldrig i mitt liv träffat nå´n som gillar kungafamiljen.

Jo - en gång. Jag och en kille jag träffat på en nattklubb följde med mitt sällskap för kvällen. En bög som gör precis allt det en bög ska (känns det som - som stereotypen ska göra i alla fall) bl a så älskar han kungafamiljen. Mitt ragg var så full att han gick direkt in och lade sig på bögens säng och kallade på mig: "Mette, när du går, ta med mig!!! Jag har råkat somna här en gång förut - ensam. Lova!"

Jag lovade och blev så inbjuden i vardagsrummet som såg ut som om det var en åttioårig kvinna - 1964 - som bodde där. Småblommiga tapeter och porträtt på olika kungligheter överallt.

Allt var som om en gammal dam bodde där. Drinkbrickan togs fram och han stod glad och blandade drinkar till mig. Så satte han på videon. Fullare och fullare satt jag och såg nå´t av det mest märkliga jag sett. Nå´n sorts böggymnastik? Porrfilm? I vilket fall var det nakna män som hoppade runt i en gymnastiksal. På plintar och så´nt. Emellanåt hördes från sovrummet: Mette, du är fortfarande kvar va?


Men denna hysteriska kväll är alltså den enda gången jag mött nå´n som är rojalist.

Jag satt kvar ganska länge och slukade den ena drinken efter den andra. Till slut fick jag nog av gymnastiken och rultade full hemåt.

Några kvarter därifrån kom jag på att jag ju glömt han i sovrummet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo visst,
har jag träffat på några rojalister, men de har varit helt hetero så vitt jag vet. En har varit scoutledare, och de andra sverigedemokrater med fingret rakt upp i luften som visat att "det här är vad folket vill ha".
Må fan ta dom.

Zaccheus sa...

Tja... tror Du att vi fortfarande skulle ha monarki i ett av världens mest demokratiska länder, år 2008, om det inte fanns en massa människor som gillade kungafamiljen ? Om inte sossarna vore rädda för att en massa gamla tanter skulle gå över till moderaterna, så skulle de ha avskaffat monarkin vid det här laget !

Den där filmen... det låter som någon slags nudistfilm. Kanske finner Du den här : http://www.internaturally.com/index1.html
Chockar jag Dig om jag säger att jag personligen har en mycket positiv inställning till nudismen - även om jag aldrig har ägnat mig åt den själv...?

Mette sa...

Zaccheus - mitt signum är att jag inte chockas av nå´t.

Hehehe - hm .... mer än av ormar. Om jag ser en film kan den i princip innehålla vad för nå´t som helst men om det finns en orm med kan jag inte se mer. Så naturfilmer är skräckfilmer för mig - ofta. Men naturist? Nä - det känns bara harmlöst.

Anonym sa...

Samma här.
Jag har ingenting emot att titta på nakna människor - så länge jag själv slipper klä av mig.

Mette sa...

Jag vill faktiskt inte heller kasta trasorna. Jag är för fet för att vara vacker.


Sad but true.