söndag 27 juli 2008

Photograph of a Lifeboat Carrying Titanic Survivors 04-15-1912

Hmmm... Sally Hansens nagelkur eller akryl direkt?

Det står i tankebubblan. Lite otydligt. Men jag hittade den här bilden innan idag. Det är en bild som är fotograferad av n´n på fartyget Carpathia på överlevande från Titanic som kommer i en livbåt.

Jag funderade på vilka tankar som rymdes i den båten. Så tänkte jag att det inte fanns några tankar alls kanske? För att överleva?

Tankebubblan var meningen att vara absurd. Men så kom jag på att man kan ju faktiskt tänka de mest bisarra saker vid fel tidpunkt. I riktig kris är det nog skönt att tänka på vardagsproblem. Och så skäms man över det - att man tänker så fel.

Så nu visar tankebubblan på hur knäppt livet kan vara.


2 kommentarer:

Zaccheus sa...

Jag föredrar nog vardagsproblemen, trots allt. Som t.ex. att nu har jag bara en semestervecka kvar, och det är så mycket som jag skulle ha velat hinna med att göra som inte har blivit av, om som nog inte kommer att bli av, heller...
Eller det faktum att jag, när jag just tvättade, upptäckte att ett par av mina tenniströjor har blivit riktigt slitna och att jag kanske borde skaffa ett par nya - men det kostar ju pengar !

Zaccheus

Mette sa...

Du får helt enkelt ägna resten av semestern till att hitta billiga tenniströjor.

Eller - ta nå´n trasa och ha den på överkroppen när du spelar tennis - VIPS! En tenniströja!

"Trams-Mette"