måndag 28 juli 2008

Jag som sångerska

I morse ... umm förmiddags .. vaknade jag totalsvettig av ångest.

Jag drömde så jäkla detaljerat/verkligt. Jag drömde att jag ställt upp i en av deltävlingarna i melodifestivalen. Och jag hade vunnit den!

Min dröm utspelades kvällen innan den stora svenska finalen. Jag var totalt rastlös och kunde inte sova. Så funderade jag på vilken låt det var jag ställt upp med och allt jag hade i huvudet var "Vi går över daggstänkta berg fallera". Jag blev mer och mer nojjig. Jag letade om jag hade nå´t papper nå´nstans där det stod vilken låt jag skulle sjunga. Men jag sov inte hemma och hittade inget.

Till slut var jag helnojjig, svettig och nära psykos. Bestämde mig för att vara uppe hela natten och fundera ut vilken låt det kunde vara.

Då knackade det på hotelldörren (eller var jag nu sov) och in kom min bästa väninna från när jag var liten. Hon hade med sig en man som sade sig vara ett fan till mig. Han prisade mina sånger så. De hade med sig sprit och jag ville bli av med dem. Jag var så borta i huvudet av scenskräck.

Till slut somnade dem på min säng. Och jag satt uppe och kände att jag ville dö. Att det vore bästa anledningen till ett avhopp.

Där vaknade jag. Iiiiih.

5 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Dags att kolla i ett "drömlexikon" låter det som..!

Jag hade också mardrömmar inatt, men minns inte exakt vad jag drömde nu...

Kram, Jenny

<3

PGW sa...

Drömma om melodifestivalen måste definitivt definieras som mardröm klass farlig.

Mette sa...

Ja, det var en riktig mardröm!

Ja, jag borde kolla nå´t drömlexikon. Att min bästa väninna som jag inte träffat typ sen jag var liten borde ju betyda trygghet. Men det gjorde det inte.

Och ja - melodifestivalen i sig själv som dröminslag är ett bottentema för en mardröm, hahaha.

Bloggblad sa...

Hehe... jag visste inte att du var så duktig på att sjunga... :)

När jag var körledare hade jag liknade drömmar... skulle uppträda - men med vilka sånger? Och var? Noterna var borta... och alltid var drömmarna mycket detaljerade. Hemskt.

Jag ska slå på "artist" i mitt drömlexikon.... Eftersom det är av amerikanskt ursprung kan jag nog varken slå på daggstänka berg eller mello...

Mette sa...

Ja slå gärna upp det! Och kolla också nå´t med att "Tappa kontrollen" eller att inte ha nå´n kontroll alls.