onsdag 30 juli 2008

VARNING - Sminkblogg

Jag köpte Sally Hansen nagelförstärkare. Mina naglar skivar sig, bryts av och har alla olika längd. Men med den här mirakelkuren tänkte jag att NU ska jag äntligen få fina naglar.

Så jag började med kuren. Gjorde allt enligt bruksanvisningen.

Det första som hände var att jag skar upp en gurka. Rakt in i långfingret. Inte ens på mitten av nageln - längst ner. Stort jack.

Sen bröt jag av den enda nageln jag är stolt över när jag städade här.

Och nu i morse när jag tände gasspisen för att göra kaffe brände jag upp naglarna på hela högerhanden. De är alldeles svarta nu. Och luktar skumt.

Jag ärvde lite pengar av min mormor. De ska bl a gå till konstgjorda naglar - FORT.
Det ser för jävligt ut nu. Svarta naglar och jack lite här och var.

Finns det nå´n bra nagelkedja eller är det nå´n som kan rekommendera nå´t i Malmö?

Jag har hört att gel ska visst vara det bästa. Akryl lossnar fort.

Så här kan jag fan inte se ut.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

För mig som har naglar som växer fortare än att jag hinner hänga med, skulle fejknaglar vara bortkastat på.
Ska jag på kalas, låter jag dem växa fritt i 2 dagar, filar lite och målar och de fungerar bra. Sen åker de igen... ids inte fila dagligen. Så jag har förstås ingen nagelkoll.

Jag räknar kallt med att ingen tittar på naglar som inte syns och knappt finns...

Mette sa...

Det är inte klokt vilka naglar du begåvats med! Växer ditt hår lika fort?

Jo, folk tittar på naglar - jag gör det alltid ... avundsjukt ofta.

PGW sa...

Naglar är så rackarns skvallriga. Mår man lite taskigt eller har det lite stressigt ett tag så kajkar de ur direkt!

Jenny Oak Fae sa...

Mina naglar är också av kass kvalitet, de skivar sig, och bryts lätt...tyvärr biter jag dessutom på dem..!

Annela sa...

Här kan du hitta massor med tips om nagelar och nagelvård:

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3250041