söndag 13 juli 2008

Airam gjorde min söndag



Söndag är min hatdag. Jag vet inte varför. Jag är född på en söndag - men jag kanske inte gillade förlossningsbiten. Hm ... ja så är det nog.

Så berättade Airam (rubriken är en länk) att hon hade en överraskning åt mig på sin blogg. Och det var denna fina utmärkelse!

WOHOOOO! Nå´n läser min blogg!! Tack! Frågan är om jag kan skicka vidare det hela? Ska kolla hur det hela funkar.

Det känns extra bra att få en utmärkelse just nu eftersom jag tycker att jag skriver sämre och mer sällan än innan. I och med all skit runt omkring mig. Och jag är urkass på att läsa bloggar nu. Men jag kommer igen! Och med denna fina utmärkelse borde det ju ske snart.

Till nå´t helt annat:

Jag såg en film på danska tvåan igår. SAW heter den. Nå´n som sett den? Den gick sent i natt och jag blev så rädd av den att jag inte somnade förrän vid sju i morse. Jag satt här i min ensamhet och kved av rädsla. Fy tusan vad jag längtade efter ABBA-filmen då. Ändå var jag tvungen att se den till slut. Den var riktigt bra. Jag var totalt urlakad av skräck. Ofta tycker jag att skräckfilmer är riktigt B. Knepiga effekter och löjligt pålagd musik. Jag känner mig manipulerad. Men jag tänkte inte på nå´t så´nt igår. Det fanns säkert pålagd musik och annat men jag märkte inte det.

14 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS till utmärkelsen !!!

SAW har jag inte VÅGAT se, men kanske nån gång...ikväll tänkte jag se Besatt på TV3 ikväll.

Kram, Jenny

<3

Mette sa...

Tack!!

Ja den filmen var alltså så skickligt gjord. Byggde upp en mardröm totalt.

Hm jag ska kolla vad Besatt är för film ...

Jenny Oak Fae sa...

Filmtrailer:

http://www.youtube.com/watch?v=B0I3SAizRbk&NR=1

Mette sa...

Danke!
Jag går och läser om den istället för jag har fortfarande inte fixat ljudet här än ....

"Slöfock men jag diskar i alla fall katternas lådor nu"

Jenny Oak Fae sa...

Hmmm...det får jag nog också göra snart...fixa katternas lådor..!

Kram

<3

Mette sa...

Jag diskar dem en gång i veckan. Jag har börjat använda Mr Muscle toarent. Heheheh. Blir väldigt fräscht. Katterna gillar också den fräsch-heten.

Jenny Oak Fae sa...

Bra tips med Mr Muscle, min mamma hade köpt det nyligen, en blåfärgad variant, verkade bra & effektiv !

: )

Mette sa...

Ja denna flaska är orange (BRANDGUL!) men innehållet är väldigt blått.

Dotty gick precis nöjt ut därifrån.

Anonym sa...

Du skriver NÄR Du skriver. Jag kan inte vara ensam om att tänka och vänta på Dig. Ventilera med oss. Eller inte. Detta i Din blog och den gör Du vad Du vill med. Oavsett är den en av mina absoluta favvisar. Så sträck på Dig - söndag å allt ;-)

/ Airam

Anonym sa...

Grattis!! Jag vill oxå skriva mer... Börjar bli dax att bryta mig loss från min Facebook-addiction. och skräckfilmer tål jag bara inte! varken de bra eller dåliga - blir rädd av allt....

Bloggblad sa...

Grattis... och så får jag ett litet minnespip i mitt bakhuvud att nån skrev att jag hade fått nåt nånstans... var? Hm... Det är problemet med att vara aktiv bloggare, det blir lätt väldigt många att hålla reda på... Jag är nästan tacksam över att det är många av mina favoriter som ligger lite lågt i semestertider.

Mette sa...

Tack Airam! Så himla kul!!

Aha - har du precis skaffat Facebook Josephine? Jag var också helt tagen av det från början. Sen plötsligt tröttnade jag. Jag har kvar min sida men jag är aldrig där.

Ja, Marianne. Det är ju så himla många som läser din blogg. Och om du ska hålla dig aktiv - herrejissess vilket jobb ... Om du läser hos alla dem menar jag. Men klart kul. Jag ska titta runt lite ikväll på olika bloggar tänkte jag. Om jag inte går ut.

Bloggblad sa...

Ja, visst är det konstigt - jag blir ju så glad av att det är många som tycker om att läsa den - och samtidigt blir det betungande...

Anonym sa...

Jag var bara litegrand... tog bort flera apps. SeN åkta jag på FFS (Friends For Sale) nån gång i Maj tror jag.... har varit helt biten av det i säkert två månader nu... och den som vill köpa mig måste punga ut med mer än 2 1/2 miljon dollar.... nu börjar jag äntligen tröttna ... *grin* ... spel är spel, skriva - det är på riktigt!