tisdag 15 juli 2008

Coolhet - kryddat med a BIG FIGHT!

Här sitter jag och ser ovanligt cool ut.

Med ciggen låååångt borta i den högra mungipan. Som en tuff COWBOY ... mmm ... det e jag de´.

Anledningen är den minst coola man kan tänka sig: bedövningsspruta lagd av tandläkare.

Jag är så hunrig men kan inte äta för jag är helt jäkla bedövad. Förra gången jag hade det såhär åt jag ändå och tänkte att "fan vilken köttig sallad!" - GULP - det var min tunga som fick sig ett stort jack där och det behövdes lång tid för den att bli hel igen ...

Så nu får jag sitta här och svälta ett tag.

Igår var jag på haket här nedanför. Mitt emot uteserveringen kommer en ensam kille gående. Plötsligt står det ett gäng galningar framför honom och sparkar honom i huvudet tills killen ligger nere på gatan. Vi alla på serveringen skriker i chock och många springer ut på gatan och försöker stoppa gänget. De står och sparkar den liggande mannen i huvudet och i magen.

Han som satt sidan om mig ringde polisen.

De kom efter 15 MIN!! Detta är min gata! Jag vill att om jag råkar ut för nå´t på min gata så ska det gå på max tre minuter tills de kommer!

Usch, fy vad vi alla var chockade... (Gänget verkade inte känna killen så det var helt bara taget ur det blå!)

SÅ HÄR VILL JAG INTE HA DET PÅ MIN GATA! Men jag e ju inte nöjd med munnen heller ... ja e kanske så´n? Blir aldrig nöjd?

6 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

FY vad hemskt & obehagligt med han som blev misshandlad ! Jag hörde nånstans nyligen att brandkår & ambulans kommer mycket snabbare till platsen än vad polisen gör...DÅLIGT !

Hoppas din mun känns bättre snart...min pappa har också haft stora problem med en tand, till slut fick han pencillin, pga av infektionen fick han även en blödning i högra ögat, tanden satt också på höger sida..!

Kram, Jenny

<3

Mette sa...

Ja det var så urkass!

Alla mina problem bottnar i att jag är så nervöst lagd just nu att jag håller att tugga igenom min bettskena och Restles Legsen är värre än nå´nsin.

Undrar hur det hade kännts med en GOD NATTS VILA?
Det har jag kanse aldrig upplevt ..... SCARY ....

Bloggblad sa...

Verkligen osannolik läskigt... och för mig som är lantis på Lugna Gatan känns det som vilda västern... fast där gav dom sig väl bara på sina fiender och inte vem som helst?

Stackars dig som har både bedövning och restless legs... mina sluta vara restless när jag började andas rejält (alltså jag fick lära mig dyrt... för ett halvår sen) Jag fick flera trevliga biverkningar av andningsövningarna, som att jag inte är täppt i näsan längre... fast ändå är det lätt att glömma att andas rätt varje morgon och kväll.

Mette sa...

Alltså - jag tror att helt oprovocerat våld finns. Att de hoppar på någon som är helt oskyldig. Eller - jo det vet jag ju att det ofta går till så. För jäkligt.

Hm .... jag skulle kanske fundera på det där med andning. Jag är ofta också täppt i näsan ...

Anonym sa...

Va sjutton, 15 min för ett ställe som Möllevångstorget??? Vad sjutton tänker polisen på egentligen??? Kunde de gripa någon? Så himla hemskt!

Mette sa...

Jag såg inte om de grep nå´n. ALLA var så nyfikna och arga. De här som misshandlade gick raka vägen in på puben sen som jag satt på. Där jobbar det ett antal väldigt bestämda tjejer. Den ena av dem sade att de inte var välkomna. Hon har så´n pondus. Sade det flera gånger och motade ut dem och så kom polisen. Men då stod alla vid ingången och fånglodde som en tjock mur så jag vet inte hur det gick sen. Men jag skulle kunna kolla på Polisens sajt faktiskt ...