lördag 12 juli 2008

Mamma Mia

Min recension .... um .... ha inga förväntningar.... stäng av allt kritiskt tänkande ... var i behov av nå´t lättsmält .....

DÅ är den bra! Men helt klart svår att skriva om för då krävs det lite analys och det funkar inte på filmen. Den bara ÄR liksom. Musiken gör ju allt. Tycker jag. Så - var på bästa ABBA-humör.

Den var ganska lång men det kändes faktiskt inte. Långa filmer gör mig röksugen men jag tänkte inte ens på cigg så det är nog ett ganska bra betyg. Ett ganska hjärndött bra betyg.

Efter reklamen, före filmen, går det upp två människor framför duken och säger "Sätt på era mobiler alla!"
Ganska märklig uppmaning, men det var en SMS-tävling. Vi var 700 SMSande personer i salen, alla stolar var upptagna och folk bråkade om dubbelbokningar, blev sura, svor och gick. Och 700 mobiler på som sen ska stängas av ... hm... jäkla röra. Ingen bra stämning. Framför oss satt en kille med Karlssons klister i håret. Det stod RAKT UPP. Som limmat. Det var som om nå´n med hög hatt satt där. Sen såg jag - efter filmen - att han hade jättelite hår .... det lilla han hade hade han klistret i. Det var hans huvudform som var så´n. Stackare. Ett tag tänkte vi säga till honom att platta till håret .... jäkla tur att vi höll klaffen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg musicalen i London. Den kräver ingenting, man blir bara glad. Måste nog oxå se filmen.
Kika in hos mig - Du har en överraskning där:

http://airam.webblogg.se/2008/july/brilliante.html

/ Airam