onsdag 19 november 2008

Sött utdrag ur saga

Bestämt på studs:

Innan jag fyller 41 (måste ha lite marginal här va) ska jag ha skrivit en GULLIG saga om två barn som bor med två missbrukande föräldrar. Som Tomtebobarnen.

När lille Lasse kom hem fick han smörj och bannor
ety han inte diskat alla pannor

I köket lilla Lisa stod
på golvet rann rara mammas blod

Nu när kära mamma ej längre fanns
sprang pappa efter Lisas svans

Hm ... ja - det där kan ju fortgå i all oändlighet. Kom på det när jag läste om gullighet och adjektiv hos Bloggblad.

Lite sötare kan jag nog få till det. Elände och söthet - perfekt.

8 kommentarer:

Zaccheus sa...

Inte mycket gulligt där, inte ! Kan du inte skriva i stället om ett par stora, starka syskon som låter sina numera ålderdomsskröpliga föräldrar få betalt för gammal ost ? Det vore... om inte gulligt, så åtminstone roligt (obs - ej ironi !) !

Zaccheus

Mette sa...

Jo men det är ju på samma tema typ. Tycker jag i alla fall. Temat sjukt, hehe.

Jag har en kort historia nå´nstans om en man i 55-årsåldern som bor med sin mamma. Lite Norman Bates-aktigt (modersbundet). Hon bara kräver och kräver och när hon inte ser lägger han dålig ost på hennes smörgåsar och så´nt. Men jag kan nog ha nå´t värre på nätet på det temat - ska fundera och lägger in en länk här om jag kommer på/hittar nå´t.

Mette sa...

Nä jag skriver nog mest om gubbar som ger igen på andra kvinnor för att de hatar sina mödrar egentligen.

Här är en:
http://www.vipstory.se/tabid/90/articleType/ArticleView/articleId/252/Vrmeblja.aspx

Mette sa...

Hm ... den länken funkade nog inte riktigt.

Sök på "Mette W" + Värmebölja på Google.

Bloggblad sa...

Så näpet!
Och hos mig bjuder jag just nu på gratis start om till historien om blandmissbrukaren...

Mette sa...

Hahah! Den måste jag se.

Anonym sa...

*hahahahaha* skrattar så jag dööör!

Mette sa...

Heheheh, bra Ewa! Du har lika hemsk humor som jag!