torsdag 6 november 2008

Stereoskit

Min förstärkare lade av för ett tag sen.

I helgen skulle jag köpa en ny. Märket jag kör heter NAD. Plötsligt var allt svindyrt. En DENON-förstärkare som jag tittade på kostade 2000. Men butiksbiträdet sade att det var som att stoppa en FIAT-motor i en limousine.

Och det gick jag på.

Så jag köpte en NAD-förstärkare för 4000.
Jag vill ju spela mina 80-talsskivor.

Efter att jag - och andra - läst bruksanvisningen (oooops manual heter det nog idag) visade det sig att jag behöver nå´t som heter GRAMMOFONSTEG.
Annars funkar inget.

Så jag gick till den jävla HIFI-klubben idag. Köpte grammofonsteget och en sladd som kostade 400. Grammfonsteget kostade 800.

Nu kan jag äntligen lyssna på mina 80-talssinglar.

Men vad kostade detta då?

5500??

För att få höra raspiga singlar?

Hmpf.

Nu e jag medlem i den där HIFI-klubben också och jag fick ett medlemsbrev idag att jag köpa SPÄNNANDE kablar.

Urk.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter lie dumt, om jag skall vara ärlig.
Bakhos viin

PGW sa...

Hehehehehe ... lite svårt har jag att sluta skratta ;-))

Men jag tycker du ska slå till på de spännande kablarna, det måste vi ju bara få veta mer om. Hur spännande kan en kabel bli?

... sa...

Det kanske är för att de kan leda extra mycket spänning?
Mmmm..lite glocal-varning på den.

Zaccheus sa...

Utgifter, utgifter, utgifter - aldrig är det något annat ! Jag fick ett meddelande från Posten i dag om att ett brev till mig var för dåligt frankerat, och jag måste lösa ut det med s:a 21 kronor ! Och dessutom måste jag nog köpa en ny vinterjacka inom den närmaste framtiden, enär blixtlåset inte fungerar på den gamla...! Tur att jag har pengar i madrassen !

Zaccheus

Anonym sa...

Klart att kablar är spånnande. Har du aldrig hört talas om högspänningskablar?
Bakhos viin

Batbut sa...

Annars hade Du kunnat ringa mig för en billig slant så hade jag sjungit raspiga 80 tals hits för Dig.. och Du hade kunnat få en autograf med på köper!

Anonym sa...

Kan tänke mig att det blir väldigt bra ljud i denna nya anläggning, tekniken går ju framåt. Du kanske behöver borsta nålen och diska:) :) plattorna lite för att få fram det extra, rent ljudmässigt.

Från en liten snok.

Anonym sa...

snacka om att suga ut folk som vill kunna spela sina gamla skivor utan att behöva köpa dem på CD....

Hej förresten. Om du vill byta miljö finns det jobb för svensktalande som behärskar engelska hyfsat i Mechelen. Det är om du för en tid kan låta katterna vara hos ngn annan tills du fixar bostad här förstås... Lägenheter finns det en del av där, väntetiden är inte alltför lång.
(Bättre än i Bryssel.)

Mette sa...

PGW - den kabeln jag köpte var också spännande .... urk ... den funkar i och för sig. Det är ju faktiskt ganska spännande.

Batbut - jag ringer ändå. Lagom till helgfyllan?

Snoken - du vet att jag diskar. För du kan bara vara den jag köpte det hela med.

Josephine - låter lockande som fan.

Anonym sa...

Du kan byta liv i stort sett när du vill... Sverige finns ju kvar om du måste åka tillbaka...