måndag 3 november 2008

Samtal med fastighetsskötaren idag

- Hej, jag heter Mette och bor överst på hmhm-gatan. Det kommer inget vatten ur mina element när jag luftar dem och de är alla iskalla.

- Uhum ...

- Du måste fylla på vatten i pannan eller var man nu gör det.

- Det gjorde jag för två veckor sen.

- Jaja, men det behövs igen. Jag har varit sjuk i över en månad och sitter bara här och fryser.

- Ja, isåfall påskiner du ju att pannan är sönder?

- Njae, det vet jag inte. Jag vet bara att jag fryser.

- Ja, då är dina element sönder och så´nt vågar jag mig inte på.

- Men kan du ändå inte kolla pannan idag?

- mmm ... jo ... jag kan komma till dig imorgon ...

- Jaja, men kan du ändå inte kolla pannan idag?

- Är du magsjuk??

- Erhm nä ........ ont i halsen ... förkyld ....

- Ja, det är inget jag kan göra nå´t åt.

- Nä - jag vet. Men kan du kolla pannan idag? Och är det du som är skötaren av hela huset?

- Vad menar du med det?

- Ja, alltså - du är husets fastighetsskötare?

- Mmmm...

- Ja, för jag bor ju överst och det är uteliggare på vinden varje natt.

- Ja, jag har jagat bort dem ibland men så länge dörren mot gården står öppen går de in där.

- Kan vi inte byta portkod?

- Njae - det blir för besvärligt nu.

- Men vi har ju haft samma kod i fem år.

- Ja men alltså det blir för rörigt nu. Du får ringa Örestads bevakning när du hör uteliggarna.

- Ja, det är ju varje natt jag får göra det då.

- Ja, jag kan inte göra nå´t åt det.

- Men kan vi inte byta lås på vinden?

- Nä det blir för rörigt. Jag kollar pannan idag då. Hejdå.

- Hej hej .... (med en känsla av att vara en riktigt besvärlig hyresgäst)

6 kommentarer:

PGW sa...

Dags att flytta ..?

Mette sa...

Heheh, ja jag har ju sagt det typ ... hm... i 15 år?

Jag glömde delen med när jag sade att det bara finns kallt vatten.

Gissa svaret?

Jo - "Det kan jag inte göra nå´t åt."

Ilva sa...

Fy fan Mette, nu är det dags att ta fram det italienska idig och skrika lite! Dessutom ska du ringa varje dag till fastigehetsägaren o gnälla, ge inte upp-ha kul!

Mette sa...

Hm ... ja jag ska rota i det italienska.

Nu har han sagt att han ska komma imorgon .... så ... hm ... jag kanske skulle skriva en lista idag på allt jag vill ha gjort.

Den blir ganska lång ...

Anonym sa...

Hallå Mette!!!
Verkligen dags att flytta låter det som!
De har ju stängt ner vår drottning-klubb på Tradera så det var ju för väl att jag sparat din bloggadress!
Kika gärna in hos mig!
Ha det bäst!
Kram
/Ewa

Anonym sa...

*lol* sorry - får mig att tänka på vitsen där mannen ber Gud om en bro från Europa till Amerika - näe- be om ngt annat - ok. jag vill att vi män ska kunna förstå kvinnor. - Hur lång sa du att du ville ha bron?...