tisdag 4 november 2008

Huset

Här sitter jag i varm lägenhet. Det var för lite vatten i pannan. Så vaktmästaren har fyllt på och trixat lite med elementen här.

Vattnet försvinner snabbt ur elementen. Vaktmästaren sade att det borde bero på att nå´t element i huset borde stå och läcka. MYCKET.
Men det skulle ju folk märka. Väl?

När han gått kom jag att tänka på lägenheten på första våningen. På den dörren har det suttit ett vräkningsbeslut länge. Där kan ju ett element läcka ... Hon som bor sidan om tvingade mig (jag är ganska motvillig när det kommer till spionage) att öppna brevlådan och glo in. Det var nå´t av det jäkligaste jag sett. DRIVOR med skit. Papper, burkar, tyger ...

Förut bodde där en gubbe som jag kallade Periodaren. Varför vet jag inte eftersom han var helalkis.

En dag när jag gick ner för trappan satt det polistejp framför Periodarens dörr. Han hade legat död länge därinne. Vaktmästaren beklagade sig för mig över saneringen. Periodaren själv stank vämjeligt. Men hans lägenhet var värre. Om han hade sin dörr öppen på första våningen kände jag det in till min lägenhet på översta: Åh nä Periodaren är på väg ut. Alla ärenden får vänta.

Mitt i saneringen dök det upp en man som sade sig vara Periodarens son. Han hade inget emot att flytta in så han kunde själv städa, sade han.

(Flytta in där hans pappa legat död länge och tycker att det är helt okej?? Gulp - detta händer bara i min trappa.)

Nu sitter vräkningsbeslutet där och kanske ligger sonen död där. Han var/är nämligen också helalkad och dansade omkring i trappan - precis som käre far.

4 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Så j-a RÄLIGT rent ut sagt..!

: (

Kram, Jenny

<3

Vi på Kantarellen sa...

Lite svinn får man väl räkna med.


(Nu var jag riktigt hemsk!)

Mette sa...

Hehehehehehe.

Anonym sa...

ärligt talat Mette- kan du verkligen inte få en lägenhet på ngt annat ställe? Jag skulle få nippran av sådana omständigheter och bli beroende av lugnande. :-(