torsdag 12 juni 2008

Trött på rasister - men smygnazzar är nästan värre

Undrar om jag inte stötte på en smygnazist idag. Jag stod på Konsum (i samma stånd där en man upplyste mig om att Hitlers lyckonummer var sju för några månader sen) och kollade jordgubbarna:
- Är de svenska?
- Jodå - de är plockade utav våra egna svenska barn, svarade biträdet förnumstigt och nöjt och jag fick en sjuk lust att gå hem och slå vettet ur mina barn för de plockar minsann inga jordgubbar ..... men så kom jag på att jag inte har några barn.

Var hon smygnazze?

Mina svar (vilket är bäst?):
1. Jasså, de arabiska barnen har inte haft sina små lortiga händer på dem? Kan du visa intyg?
2. Är du nazist? "Våra egna svenska barn" - gå och dränk dig!
3. Bra. Jag tycker ordningsbetyg i skolan och jordgubbar plockade av svenska barnahänder är nå´t av det viktigaste vi måste stå upp för.
4. Jag håller på att göra en krans till Karl XII - ja lite tidigt, jag vet - men du vill kanske vara med?
5. Tittar du på Bingolotto och har en speciell duttarpenna som jag långsamt skulle få föra in i ditt öga?
6. Tycker du att Carolas budskap om kristendomen är fint?
7. Finkalibrig eller handgranat kanske?


Ja jag vet jag är känslig idag. Hon menade kanske bara inte ordet svenska - men jag gillade inte det.

I förlängningen betyder det så mycket, från Grännapolkagrisar till Snuffmovies (den där raddan av tankar får ni lägga ihop själva).


1 kommentar:

Bloggblad sa...

Läskigt svar... hon var inte extra rolig och antydde att vi har barnarbete? Fast... det finns väl inte många svenska händer som plockar jordgubbar? Här är det mest polska... och jag törs äta dem ändå. Alltså jordgubbarna... :)