lördag 14 juni 2008

Fussball

Kollade matchen precis.

Först var jag Svenskpatriot.

Sen blev jag Skånskpatriot.

Sen ville jag gå de tvåhundrameterna till Rosengård och säga att "Zlatan lyckades ni fan bra med".

Sen blev det andra halvlek.

Das war es.

Sen har jag tänkt på den andra Z: alltså har din garderob lås på insidan och inte på utsidan? Ja, jag får då inte "Österrikevarning" (Fritzl). Dörren måste vara utbytt. Eller ser det ut som om garderoben varit en toa? Verkar knepigt.


Men alltså - fotbollen - är vi helt ute nu?

7 kommentarer:

Gagga sa...

Hej Mette!

Gagga sa...

Bosse kom just hit o hälsar; "Fan hon KAN ju skriva hon!!!!"

Mette sa...

Hashahahahah! Hälsa Bosse. Jag får in och glo hos er. Kollar INGA bloggar för tillf .... jag vet inte ... jag e knäpp?

Men Gagga - fan vad du och jag är like utseendemässigt. Ibland. Tycker du inte det?

Gagga sa...

Joo, :D Du e vacker du mä!!!!
Kanske är du min smygdotter ;)

Mette sa...

Ja!

Zaccheus sa...

Ja, nyckelhålet är alltså "blockerat", eller vad man ska säga, på ena sidan - utsidan - så att det inte går att sticka in nyckeln i hålet från utsidan, utan bara från insidan. Man kan alltså bara låsa inifrån. Och det är ingen garderobsdörr, utan en rumsdörr - klädkammare, inte garderob - men jag tycker ändå att det är väldigt konstigt ! Mina föräldrar var på besök i dag (kunde inte hindra det längre) och jag hade stuvat in en del som de inte borde se i klädkammaren och tänkte låsa dörren, men det gick alltså inte...!
Från det ena till det andra; om du är en sådan patriot, Mette - tycker inte du att kungens syskonbarn är relevanta som uppslagsord på svenska Wikipedia ? Åtminstone uppgifter om huruvida de är gifta och har barn ? Det tycker jag - och då är jag ändå republikan !

Zaccheus

Mette sa...

Jo, Zaccheus, jag tycker som du. Men om det där med låset.


Men blanda inte in mig i kungligheter och skit. Min mamma fyller år imorgon. Jag måste hitta nå´t att ge henne.