måndag 9 juni 2008

Hoppas fen är snäll .... ?

Det var dags för dig - goda fe - att komma. Hög tid. Iris begrovs (begravdes?) idag. Du kunde kommit för några veckor sen men ok - vi kör nu:

- Hur många önskningar får jag?

- 7. Och inget världsfredskrafs - det ska handla om dig/ditt liv.

- Ok, tack ... hm...

1. Låt pappas strålningsterapi ha lyckats! Låt honom bli kvitt cancerskiten och låt honom få börja äta igen nå´ngång.

2. Låt de svarta prickarna som röntgenbilderna visar på pappas lungor vara ett tekniskt fel - ett barn med en tuschpenna tex.

3. Gav visitkort till två kusiner idag som jag inte heller tror har nå´n släkt längre - frågade: kan vi inte bli nära släkt? Här är min email. Får se om de svarar.

4. Jag har satt ett datum runt mitten av/slutet av juli: DÄR ska jag satsa stenhårt på skrivandet igen. Jag har inte ens skrivit ett vanligt brev sen i november. Att jag skriver här då och då är ett under. Fe - låt mig bli oövervinnerlig!

5. Jag gör 300 situps om dagen - fortsätta med det. Och så äter jag knappt nå´t heller. Det funkar men jag känner mig inte hunkydory/patysugen precis. Låt mig hålla detta tills jag inte ser ut som Michelingubben längre ....

6. Fen ska strö glitter över mig som gör att jag blir en städande människa. En som har ordning och reda ..... men inte på nå´t tråkigt sätt. Då blir jag livrädd.

7. Att TV kan visa fler Kamasutra-reklamer på TV. Den skrattar jag åt. I juni har jag alltid svårt att skratta. Min depp-månad. Så jag vill fan bli glad med nu - du löftesrika fe.

Och så ...

Näääääääääääääääääääää! Vi sade SJU ocg SJU är vad du får du genomytliga/TV-reklamsönskande fjantkvinna. Ett skott i pannan borde du ha.

Men jag ska istället göra allt för att uppfylla dina önskningar - för det är ju mitt jävla jobb.

ADJÖ.

6 kommentarer:

Zaccheus sa...

Det var roligt att höra av dig igen - vi är säkert många som har oroat oss för dig lite till mans...
Och jag hoppas också att du kommer igång med skrivandet - jag vet hur det känns ! Själv har jag en idé... men den kanske vi inte ska prata om än ! Men... hur låter "Samtal med död docent" som boktitel, tycker du ? För många D ?

Hälsningar från mannen-som-knappt-orkade-andas-sista-timmen-på-jobbet-i-dag : Zaccheus

Mette sa...

Eller fler D?

"Dagar med död docent"
hm... kan nog komma på mer....

Mer fler D kan funka bättre!

Zaccheus sa...

"Dagar med..."... hmmm... kanske det... jag ska tänka på saken ! Fast huvudpersonens umgänge med den döde docenten inskränker sig enbart till samtal, hade jag tänkt mig. Och "dagar" är i det här sammanhanget ett lite vanskligt begrepp... men nu säger jag inte mer !

Zaccheus (som MÅSTE ta sig i kragen, stänga av datorn och gå ut i köket och börja kvällens hushållsbestyr !)

Mette sa...

Jag måste också fixa här.

Ordförslag: Diarier, Dagböckerna,

"Den dagliga svadan"
hm... funderar mer ..

Bloggblad sa...

zaccheus: jag har nyligen varit på föreläsning med Stor Författare (och Djup!) som förkastade allt finlir med finesser såsom alliteration och inrim... (suck!)

Mette: vi går och väntar på besked om liknande fläck på en ung kusins lunga... smolk eller metastas? Sånt borde inte få finnas.

Men ät för allt i världen så du får krafter - jag har sett dig och du behöver inte hårdbanta. Rätt mat är ok, men inte bantning. Basta - ät pasta!

Kram!

Lyckliga Grodan sa...

hej mette..
long time no see..
men det har sina rutiga och randiga..
här i skogen är det trist..
och släktingar dör hit och dit..
så jag är ledsen och trött..
grodifer