fredag 21 mars 2008

Påsk = Sjukdom, som vanligt

Jahapp - så kommer påsken. Jag blir alltid sjuk på påsken.

Förra påsken låg jag i min säng och läste Sartre och blev mer och mer deprimerad. Om jag hamnar i sängläge nu ska jag bara läsa skvallertidningar och Elle.

Men ... det var förra påsken jag skrapade fram de tusen kronorna på min trisslott. Hm...


Var och hälsade på pappa igår och tog med oss varsin Trisslott - men nada. Som att slänga 50 spänn i sjön - i en förorenad sjö.

Den här påsken har jag ännu inte gett upp. En gravid trisslott ska flyga över mitt huvud. Slå sig ner och bygga bo i mitt oborstade "sjuk-hår" - där ska den lägga ägg. Äggen - med lotter i - ska kläckas lagom till påskafton och jag ska halvt drunka av den ena vinsten efter den andra.

Frågan är om det inte är så det ska gå till? Först visar man lite välvilja mot lotten. Sen kommer belöningen? Låter ganska vettigt faktiskt.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så skönt att du är tillbaka. Det du beskriver nedanför, om spex och elände och död i en salig röra, det är en bra beskrivning av själva livet.
För så är det ju... Jag gillar inte bloggar som enbart håller en djupt seriös inriktning - eller dom som bara flamsar. Själv är jag som du vet lite lagom falsk, utelämnar allt svårt och tungt i tillvaron - men försöker att inte vara alltför flamsig ändå.

Jag gillade Akut tvekan - och har gjort hela tiden, även innan jag upptäckte att vi redan kände varandra från annat håll. Så jag tycker du gott kan fortsätta med din livsmix.

Lycka till med lotterna.

Mette sa...

Jo det är en jäkla balansgång!

Tack för att du hittade mig här!

Jag ska göra en länklista snart men den här gången blir det bara med människor som du och grodan, Pgw, Humlan och andra som vi har ömsesidig respekt för varandra.

Det var så många som inte läste min blogg som jag hade på min lista och de ska väck.

Jenny Oak Fae sa...

Vad glad jag blev över att du bloggar igen, är nog ett bra sätt för dig att skriva av dig på!

STOR kram vännen!

/ Jenny

<3

Mette sa...

Kram!!

Tankevågor sa...

Ser att du har städat och rensat upp här på din blogg! Jag är väldigt glad över att du fortfarande finns här. :-)

Är själv sjuk och orkar inte ens läsa varken Sarte eller annat. Blir mest slöande vid datorn....men alla verkar visst fira påsk och bloggar alldeles för sällan. De borde tänka på att underhålla oss sjuka eller hur?
Krya-på-dig-och-ha-en-skön-fortsättning-på-påskhelgen!

Zaccheus sa...

Det var verkligen roligt att se att du är tillbaka igen ! Men varför har det blivit så krångligt att skriva kommentarer ? Nu blev jag tvungen att skaffa Google-konto, som det heter... hmmm ! Men för glädjen att få kommentera dig, Mette, så gör jag det så gärna !

Zaccheus (måtte det funka nu !)

Annela sa...

Jag har saknat dig och dina underfundiga rader. Skönt att du är tillbaka och du...ge inte upp hoppet om storvinsten...
blir frisk snart

Mette sa...

Jag ska se om jag kan få bort den där koden och skiten man måste skriva in.

Tack för att ni är så gulliga. Det betyder jättemycket för mig.