fredag 28 mars 2008

Mat-Tina

Tina Nordström är så folkkär så jag drivs till frenetiskt vanvett!

I Expressen står det om hennes finalmat:

KORV MED BRÖD.

Så klart. Det är ju så folkkärt det kan bli. Hon skulle säkert kunna ha en husvagn uppställd på TV 4:s parkering också. (Marit Paulsens folkkärsknep.)

Allt som kommer ur den munnen är så folkkärt så jag vill spy. Hon är så präktig, charmig - ja och en massa andra mestadels positiva egenskaper - att jag vill sätta på mig en pingvinkostym och hamra mig i huvudet med en stor träklubba.

Sen undrar jag: varför reagerar jag så här? Har ingen vettig förklaring.

Jag fyller år på söndag och idag inleds stora städningen inför detta. Eller kan jag skylla på influensa nå´n dag till?

2 kommentarer:

Zaccheus sa...

Du undrar varför jag är så intresserad av fonetisk skrift ? Jo, ser du - jag är en sådan där nörd, som gillar att hitta på egna språk och sådant där... och då förstår du kanske ?
I ordbehandlingsprogrammet i min första dator fanns fonetisk skrift - men inte i den här ! Jag skulle gärna vilja ha lite fler alfabet också; kyrilliskt och hebreiskt och sådana - man vet aldrig vad man kan hitta på !

Zaccheus

Mette sa...

Oh ja det var nördigt! Kul! Jag har läst fonetisk och fonematisk skrift och lärt mig hur de funkar.

Skulle vara kul att ha det aktuellt. Gör ju jättemycket för språkförståelsen!

Mina ciggpaket kunde jag fota. Och lägga ut här till dig. Ser ut som kyrilliskt alfabet. Är det precis samma bokstäver i Ryssland som i Grekland?

Jag gissar på att ciggen är Rysska. Vitrysska. Kunde läsa/tolka nå´t litet knepigt som jag fick till Kiev.