måndag 31 mars 2008

Fölsis + TUT TUT & Dadd & Dalt

I går fyllde jag 39. I hela 23 timmar. Hmpf.

Jag är gammal. Men jag ser nog väldigt ung ut. Jag hade precis en väldigt märklig konversation. Jag gick på Amiralsgatan som är en av Malmös största gator med mycket trafik. Fram kom en man:

- Titta där är en polisbil!
Jag kollade och jo ... det körde förbi en polisbil. Det gör det nog var 30:e sekund på den gatan så jag väntade på att gubben skulle säga nå´t mer.
- Ja, det är det, sade jag i väntan på mer info. Saftig info. (Typ att han just rånat banken bakom oss eller nå´t)
Då säger han det. Det som gjort att jag numera inte är gammal utan ett SPÄDBARN:
- Den säger TUT TUT! Bilen säger TUT TUT, stod han och daddade med MIG.
- Um.... sade jag och tänkte att han måste vara kraftigt drogad.
- Bilen säger TUT TUT och tar stora stygga bovar! fortsatte han så jag bara gick till slut ... mitt i allt daltande. Som en riktigt oförskämd BABY.


MEN JAG HADE FÅTT NOG.

Hur kunde detta hända? Mina alternativ:
1. Han var verkligen kraftigt drogad.
2. Han kom från Svedala där de bara har en polisbil och där är nog en så´n reaktion ok - om inte nödvändig.
3. Han behöver glasögon. Eller så var han helblind fast hur såg han bilen då??? (Nej - dåligt alternativ)
4. Han faller för unga kvinnor och ville genom sin daddning affirmera fram en babygirl åt sig genom mig??
5. Han var totalt kocko och borde bli inlagd.
6. Han slutade röka i morse och var därför som punkt 5.

Ja, vad tror ni?

7 kommentarer:

Zaccheus sa...

För det första; nej, det är inte samma bokstäver i Ryssland (kyrilliska) som i Grekland (grekiska).
Vad beträffar karlen du mötte på stan; antingen 1, 5 eller 7 (ett mycket skruvat "sinne för humor") !

Zaccheus

Jenny Oak Fae sa...

Förmodligen 1 eller 5... ;)

Kram

<3

Mette sa...

Heheheh, ok! Tackar!!

Humlan sa...

Instämmer med dom tidigare skrivarna, helt klart 1, 5 eller 7 (bra tillägg, Zaccheus!)

Grattis i efterskott!

Mette sa...

Ja Zaccheus tillägg kan faktiskt vara det rätta! Han såg lite så´n ut. Gubben.

Zaccheus sa...

Vad nu då ? Vart tog mitt inlägg från i går vägen, där jag också gratulerade i efterskott ? Har det bara försvunnit ??

Mette sa...

Det har jag inte sett. Jag får inte mejl heller längre när ett nytt meddelande kommit här. Får ändra på det.

Tack för grattiset!