tisdag 2 december 2008

Oh mein Gott!

Jag lyckades gå till Överskottsbolaget igår UTAN att köpa en enda godisbit. REKORD. Okej jag köpte en adventskalender med choklad i som jag skulle kunnat länsa. Men det har inte skett!

Nöjd som attan med min styrkevilja (KAMPVILJA!) lagade jag min vanliga risblandning till middag. Den kan jag rekommendera! Koka fullkornsris. Stek curry, lök, vitlök och musslor i olivolja. Så kom jag på att jag ju köpt cashewnötter på Ö & B så ner med så´nna också och så lite öl i med. Mettes Paella! Blev fantastiskt gott!

Men - där kom jag på att jag ju köpt cashewnötter .... den påsen finns inte längre. Hela kvällen bestod av ett enda rännande till skafferiet och nötterna.

Så nästa gång får jag lägga ner nötterna med där. Jag kan fan inte hålla mig.

Nu har jag valnötspåsen kvar ... än så länge.

Men alltså - raderna fulla med godis - finns de på alla Ö & B i hela landet? Det är ju rena ymnighetshornet av socker. Tar aldrig slut.

Allt jag egentligen skulle ha var en så´n där röd kvast till min svabb. Det hade dem inte. Ändå kom jag hem med full dramatenväska. Mest rengöringsmedel och det behövs ju - tyvärr. (Tänk om man någonsin slapp städa).

Väl hemma pyntade jag lite. Satte upp en ljusslinga i halltaket som jag köpte på IKEA förra året. Lysande stjärnor. Blev riktigt mysigt. Och så en stor pappstjärna i vardagrumsfönstret.

Idag fortsätter julstädning och pynt. Men först måste jag ha ett svabbskaft (eller VAD heter ett så´nt??).

3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Här är det också städning & pynt som gäller...dessvärre mest pynt, städning är SÅÅÅ trist..!

Kram, Jenny

<3

Mette sa...

Jo städa är att likställa med lobotomi. Ungefär ... hm ..

Testa att lyssna på ABBA eller tidiga Beatles. Eller nu till jul - nå´n julskiva.

Kraaaaaam!

Jenny Oak Fae sa...

Ja, Julmusik funkar bra nu, så får man den rätta känslan..!

: )

Kram

<3