söndag 30 november 2008

Advent

I natt har jag haft en skruv lös. Städmani. Viruset måste ha satt sig på hjärnan. Jag har dammat alla mina böcker, strukit lakan och handddukar, fixat med smyckena, diskat äckeldisk och ja, säkert nå´t mer. Sju i morse stöp jag i säng. Vaknade halv ett.

Och idag är det ju advent. Då borde jag väl köpa pepparkakor och julmust? Jag dricker nästan aldrig läsk men julmust hör advent till ... och julafton.

Jag fick precis en inbjudan till nyårsparty. Man ska vara utklädd till en filmstjärna .... eller om man inte kan komma på nå´n kan man klä ut sig till en filmrulle ... hm ... nä ... jag vill inte vara en filmrulle. Jag vill vara en bedagad aktris. Nå´n som inte fått jobb på länge. Priscilla Presley? Om min viruskarl vill följa med kan ju han vara Elvis, heheheheh. Låter som en helbra idé. Lauren Bacall och Humphrey (hur stavas dettta??) Bogart är svåra ... måste vara nå´n som är enkel att känna igen. Man kan ju få pris! Vad finns det mer för par? Något TYDLIGT par. Gärna att båda är skådisar.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det räcker med glögg på första advent. Plus Bereden väg och Hosianna. Jag har klarat av de två senare - men glöggen ska jag strax få i mig.

Zaccheus sa...

Städmani... hmmm; du kanske borde smitta mig med det viruset ? När man tänker på hur det ser ut hemma hos mig, så...!
Vad tror du händer om man är några dagar för sen med att betala årsavgiften på ett SIBA-kort ? Jag har egentligen inga planer på att använda det - men man vet ju aldrig !
I går blev jag - enligt uppgift - morbror till en liten, späd pojke på bara två kilo. Ännu en som ska ha julklappar !

Mette sa...

Ja, glögg har jag inte druckit än i år faktiskt. Borde inhandla. En masse.

Kosat det att ha ett SIBA-kort? De kan väl bara vara glada att du vill ha ett?
Grattis till det julklappskrävande barnet!

Mette sa...

Kosat = Kostar.


OOps.