torsdag 24 juli 2008

Hur väl känner ni mig?

Jag bor på ena sidan Folkets Park och min kära mor på den andra.

För nå´n kväll sen fick jag ett SMS av henne:

Öppna fönstret o lyssna på Magnus Uggla!

Han spelade i parken alltså. Och det är ju ofta trevligt med musik som tar sina slingriga banor in till mitt ungmöstillhåll.

Men hur reagerade jag egentligen på detta?

1. Jag rusade mot fönstret och öppnade det i full blom (skit i katten som visst vispades med i farten)!

2. Jag reglade ihop min lägenhet så att Fort Knox borde fått skammens röda färg på sina bergssidor. Totalimpad och en känsla av otillräcklighet.

3. Jag låstsades att jag bodde i London på 40-talet under Blitzen. D v s jag stängde ALLT som kan stängas.

4. Jag satte på mig de skorna jag inte kan gå i för de är för höga, mina neonfärgade tights, ett gult linne som det står "Cheap & Free" på och vandrade mot parken för att ställa mig vid backstage.


Nå?

Jag har precis kommit från Köpenhamn så det är Tuborgen som talar.

Jag har äntligen fått mina sommarfräknar!

2 kommentarer:

PGW sa...

Jag hoppas väldigt mycket på två eller tre. För din egen skull.

Mette sa...

Heheheh, blitzen var rätt.

Fort Knox-varianten har jag inte möjlighet just nu till....