onsdag 22 oktober 2008

Nässpray

Jag tror att jag håller på att kvasimedicinera bort min antibiotikaallergi.

Jag har varit sjuk i en månad nu. Jag blir lagom frisk varje fredag och går ut på puben. Sen är jag lika sjuk igen på måndagen.

Efter att jag läst på olika doktorssajter på Internet lät det hela som kronisk sinuit. Men jag vette sjutton ... jag har haft väldigt ont i halsen de senaste dagarna och det stämmer nog inte riktigt med luftvägsinfektion.
Men i vilket fall läste jag att kortison var ett alternativ om man inte tål antibiotika.

Så jag gick ner på apoteket och sade att jag ville ha näsdroppar med kortison eftersom jag är allergisk mot antibiotika. Väl hemma med dem ser jag att de är mot allergi. Hm ... hon i kassan verkade allmänt snurrig. Hon hade nog fått jobbet för att hon var glad och snäll och vill ha världsfred. Och medicinera bort läkemedelsallergier.

Men jag kör kuren ändå. Får se vad som händer. Kanske förvandlas jag till en hårig man med prenumeration på tidningen Automobil. Det står nog i bipackssedeln som jag inte pallat läsa.

6 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Hoppas du blir bättre...själv har jag haft ont i halsen sen -92...

:S

KRAM, Jenny

<3

Mette sa...

Usch ja fy vad jobbigt med ditt halsont!

Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Det är nåt med slemhinnorna enligt min Homeopat, läkarna kan däremot inte hitta nåt fel...

Kram, Jenny

<3

Mette sa...

Märkligt.

Men ja det kan ju vara nå´t med slemhinnorna. Jobbigt - jag minns att du ständigt käkar Fishersmans friend ...

Jenny Oak Fae sa...

Ja...och det kan tydligen göra det VÄRRE..!Så jag försöker dra ner på konsumtionen nu...

Kram, Jenny

<3

Mette sa...

Det finns en ny receptfri medicin som bedövar halsontet. Som en huvudvärkspiller fast för halsen.

På apoteket här sidan om säljs den slut så fort de får in den så jag har aldrig kommit över dem. De ska visst vara kanonbra.