söndag 15 juni 2008

Död med kaktus i famnen

Klicka på den där rubriken och läs om hur du ska göra för att undvika kramar.

En österrikisk vett- och etikettgubbe tycker till om hur man ska uppträda under EM. Man ska i stort sett agera död. Tolkar jag det som.

Han berättar hur man undviker att andra kramar en. T ex om det blir mål och nå´n som står sidan om en blir så glad att den bara hoppar på en och tvångskramas. Han säger att om man håller nå´t i handen - som en tidning - blir det svårare för andra att krama en.

Varför inte en kaktus? Eller ... om man bygger in sig själv i nå´t sorts växthusliknande? Man kan ha glaset liksom på en stålramp runt kroppen. Man kan måla glaset svart också. Som en burka av glas. Det öppnar en värld av möjligheter ... hm ... som att ständigt vara naken till att slippa banta.... hm ...

Vem vill hoppa på och krama en så´n uppsyn? Den allra största glädjeyttring måste bli kväst redan innan första "känningen". Man är redan satt i ett tillstånd där ingen annan känsla än förundran får plats.

I dag fyller min mamma år. Jag drabbades av köppanik igår på ett stort varuhus. Hade till slut aboslut ingen aning om vad jag skulle ge henne. Till slut stod jag med ett knepigt hopkok av saker. Det ska jag göra nå´t av nu ... typ packa in.

2 kommentarer:

Zaccheus sa...

Ja ja, Mette - är man en dålig människa bara för att man inte vill bli kramad av främlingar ? Det tycker faktiskt inte jag...
Däremot... om man glömmer bort att uppge för sin köpare på "Tradera" att ens kontonummer går till ett elektroniskt konto och bara kan hanteras via Internetbanken (som köparen f.ö. inte har), vilket köparen inte får veta förrän han stått i kö på banken en halvtimme... DÅ tycker jag att man har förjänat en och annan förebråelse !

Zaccheus

Mette sa...

Nej det tycker inte jag heller! Men att dra det i långbänk var ganska kul tyckte jag.

Fan - är det brevutdelning imorgon?

Har mailat posten men inget svar än ... måste veta om jag ska Traderastressa eller inte idag ....