tisdag 21 oktober 2008

Papperskungen AB

Är det nå´n som minns bagaren i Shorts Cuts? Han med tårtan? En mamma beställer en tårta till sin sons födelsedag och samma dag blir pojken överkörd. Han hamnar i koma och ungefär där börjar bagaren bli irriterad över att tårtan inte hämtas och börjar terrorisera familjen. Han ringer oavbrutet. Bagaren är den karaktären jag gillar bäst i den filmen för han är så far out.

Men nu har jag fått en egen bagare efter mig och den heter just Papperskungen.

Jag beställde kuvert och annat i början av juli. De vadderade kuverten kom ganska fort. Men när ziplockpåsarna, bubbelplasten och tejprullarna inte kommit för två veckor sen blev jag irriterad. Det var ju för sjutton 4 månader sen jag beställde. Så jag skrev till dem att jag kände mig lurad. Då fick jag ett mail tillbaka om att jag lurat dem till att skicka fler vadderade kuvert än jag betalt för. Hur tusan skulle jag kunna lura dem till det?

Men de fortsatte bråka och svära i mail om att jag var en tjuv - helt absurbt. Till slut skrev jag "Kan ni inte bara skicka resten av det jag betalt för via posten och inte DHL (som jag betalt för) och sen har vi helt enkelt inte nå´n kontakt med varandra mer". Då bad killen om ursäkt och skickade resten. Men allt var fel när lådan kom. Fel bubbelplast, inga ziplocks ... men jag struntade i att påtala detta för jag vill verkligen aldrig mer ha med dem att göra.

Då började mailen droppa in igen om att jag lurat dem att skicka för mycket prylar. Nu har de mailat retursedlar och hot om kronofogden. Jag tycker inte att jag fått för mycket kuvert och om jag har fått det kan det väl vara plåster på såren för att jag fått vänta så länge?

Är det nå´n som har nå´t vettigt råd till mig? Hur jag ska göra. Kan de verkligen 4 månader efter kräva tillbaka vad de sänt mig? Även om jag skulle fått lite för mycket av misstag? Själv skulle jag aldrig göra som dem men jag är kanske för mesig ...

5 kommentarer:

PGW sa...

Allmänna reklamationsnämnden!!

Hur kan de ens påstå att du lurat dem att skicka för mycket, hur korkade är de??

Mette sa...

Men om de anmäler mig till kronofogden har jag nå´n rätt då som vanlig ... hm... kuvertköpare? Kan man sätta sig upp mot större företag?

Mette sa...

Jag ska kolla Allmänna reklamationsnämndens hemsida ... kronofogdens också ... ska se om jag finner nå´t där. Jag menar hela alltet måste ju nästan vara preskriberat också?!

Det var så längesen jag fick kuverten. Lådorna har jag inte kvar alla av, ingen pejl på vilka kuvert jag har och vilka de kräver tillbaka ... helsnurrigt. Hur kan de tro att jag har allt kvar?

Jenny Oak Fae sa...

Verkar ju helt absurt..!

: (

/Jenny

Mette sa...

Ja, det är helbängt ...