onsdag 22 oktober 2008

Efter kvällens TV

Mettes speed-date i Bonde söker fru

Han: Hej!

M: Hej, hej.

H: Och hur kan det komma sig att du svarat på mitt inlägg?

M: Jag vet inte. Jag måste varit full ... kanske ... minns inte riktigt.

H: Uhum ... vad gillar du för filmer?

M: Tja, utländska ... typ kvinnor som dödar män kanske och så´nt. Ubåtsfilmer ... Vietnam ... ja dödande helt enkelt. Kanske fylla och piller med. Depp och gråt.

H: Erhm ... ja jag gillar Stefan & Krister. Bara Stefan & Krister. Precis min humor.

M: Jaha, ja ... har de gjort nå´n film förresten?

H: Mmm... film ser jag kanske inte precis. Har så mycket med slakt och stallet och så att göra. Vad gillar du att jag slaktar djur?

M: Jag äter inte kött. Gillar inte köttindustrin. Döda djur på löpande band. En hammare i pannan och tack för mig liksom.

H: Hm ... vad gillar du att bo på landet?

M: Njae ... det är så mycket insekter och skit på landet.

(H är tyst ... har en knepig sötsur min)

(M är tyst - har också sötsur min)

H: Ja tack då.

M: Ja, varsågod.



(M tänker "Undrar om jag blir vald? Det blir jag nog.")

Inga kommentarer: