onsdag 16 april 2008

Resa

Idag satte jag på mig bra promenadskor. Fel ytterkläder klart men så gör jag alltid. Tunn tröja med bara en poncho över. Fast skorna är ändå viktigast.

Sen åkte jag låååååååångt bort. Utomlands. Till kontinenten. Till en annan värld.

Där käkade jag räkmacka och drack coca cola. (Kolla ciggen - nu är varningstexten värre än nå´nsin .... på kyrilliskt alfabet...)

Så hade jag en glad födelsedagsväninna med mig. Hon är vädur som jag och exakt lika lång som jag: Vi säger att vi är 1, 75 men sanningen för oss båda är 1, 74 1/2.
Så var var vi då???
Långt långt borta?


Jo här! Och här i södern satt vi bara på uterserveringarna. Utom på Magasin där vi käkade smörrebröd. Men solen sken. Direkt när kom upp på bron på väg tillbaka blev det GRÅTT. Och regnet störtade ner. Så´n jäkla skillnad. Öresund måste vara magiskt. Eller är det kanske Danmark som är det?


3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Åååh, jag vill också till København !!! Här har vädret varit trist HELA dagen...

Kram, Jenny

<3

Annela sa...

Jag tror på magiska Köpenhamn.

Mette sa...

Ja det är det nog! = )