fredag 25 juli 2008

Tänk ...

... det finns både tjuv och polis i hålan jag vuxit upp i.

Det trodde inte jag. Alla mina gamla klasskamrater jobbar nog på den banken - det finns inga andra jobb. Typ.

Tre flydde till Malmö, en till Ystad - resten är kvar och jobbar med raps & ryps & rips eller så jobbar de på Swedbank.

I dag ska jag gå på Möllevångsfestivalen.

I mitt akvarium är det incest på hög nivå - orkar knappt gå in på det men det är incest i tionde generationen. För bara en vecka sen försökte Pärlan slå ihjäl sin son (så som hon slagit ihjäl sin man och alla de andra barnen) - så fick sonen färg och blev lite vuxen. Nu bygger de bo till sin rom. Allt är förlåtet.

Pärlan är lite glad och nöjd i alla fall. Förut satt hon grå och deprimerad på botten och glodde. Enda gången hon fick färg var när hon fick syn på sin son och kände blodsmak uti sin lilla näbbiga mun. Nu är hon väldigt färgglad och vacker. Hon borde heta Medea.

2 kommentarer:

PGW sa...

My god, du har ju ett helt grekiskt drama på burk där!

Mette sa...

Ja, det har jag. Det har pågått för länge nu bara. Jag sover under tillställningen.

Men ibland slår jag ett chockat getöga in där ...