lördag 26 juli 2008

Go maud i rättan tid (- eller äcklig mat i helt fel tid)

Igår festivalade jag.

Ganska bakfull satt jag precis och såg ett matlagningsprogram från Grönland. En smått alkoholiserad kock gjorde currygryta på säl. Man fick följa sälen från dess glada skutt i havet med sina kompisar till grytan.

Jag är nog en ganska "picky eater". Nu äter jag ju inte det mesta köttet och sälcurry skulle jag då rakt inte äta. Igår träffade jag en en kille som varit i Australien och ätit känguru - det skulle jag heller aldrig äta. Ja - när det kommer till kött äter jag i princip bara musslor, räkor och kräftor.

Sen äter jag inte rotmos.

Sen finns alla gränsfall - så´nt som kan slinka ner i nödfall: squash, aubergine, gravad lax (men då kniper det rejält). Naturell yoghurt är jävligt trist till frukost. Tomatjuice är urkaburka. Grapefrukt är stickigt äckligt.

Ja listan kan göras längre. Det finns en krydda som jag alltid glömmer namnet på. Den brukar finnas i indisk mat och riktigt färska exemplar smakar gammal disktrasa. Jo, koriander måste det vara. Selleri tycker jag också är stickigt knepigt.

Nä, fan jag får lägga ner. Det finns mat jag tycker om också. Igår var jag ute och åt KRÄMIG potatisgratäng med vegetarisk burgare. Det var mycket gott.

4 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Usch, nej säl eller känguru skulle jag aldrig äta...jag äter inte ens lamm..!

Tack för komplimangen om min blogg, jag gillar att fixa & ändra på den ofta! Ett bra ställe att göra snygga bilder ännu snyggare är : picnik.com

Jag ska klippa mig den 5/8, så jag hinner ju fundera lite på friyren, vet ju inte heller hur mycket som behöver klippas..!

Jag har precis städat kattgården, först fick jag sopa, sedan dammsuga, och sist spola av därute, blir så mycket som blåser in där + en massa spindelväv till förbannelse!!!

Numera låter jag katterna vara på vinden ibland, men då stänger jag dörren ner till nedanvåningen, annars flaxar väl hundra fladdermöss ner...nej jag tror inte att där är fler faktiskt..!

Jag hörde faktiskt om en kvinna som skulle ta in sin hund, då följde en grävling med in i huset och jagade hunden! Men sedan släppte hon ut både hund & grävling, och tydligen slutade det hela lyckligt..! Men FY f-n att få in en grävling!

Här finns säkert också grävlingar, men det djuret jag är mest rädd för här är...VILDSVIN, finns massor, fast jag har bara sett spåren efter dem, men pappa såg ett helt gäng häromdan, bla en massa ungar!

Apropå räliga djur...jag har min dator i en garderob i hallen, mellan taket & vindens golv, ligger just nu (uppenbarligen) en död näbbmus, stanken är HEMSK!!! Så numera måste jag tända en rökelse varje gång jag sitter vid datorn...Det är dessutom andra gången på kort tid detta händer, och stanken sitter kvar LÄNGE...bläh!

: (

ELLOS, ja det är lätt att shoppa loss där, men senaste tiden har jag haft så EXTREMT mycket problem med dem, börjar tro att de enbart har sommarjobbare där nu...

Kram vännen!

/ Jenny

<3

Mette sa...

Aha, det ska jag kolla upp! picnik.

Jag klippte och slingade mig för typ två veckor sen. Blont och rött. Men de röda slingorna som jag menade liksom bara skulle smälta in lite sådär gyllene är väldigt markerade. Lite åt tonåringsstuk. Hehehe - men jag e ju snart 40 så jag får köra sista tampen på tonåren nu.

Så´n liklukt e för äckligt. När jag växte upp ute på landet var det ibland nå´n död fågel i skorstensstocken. Det stank förfärligt i hela huset.

PGW sa...

Koriander smakar tvål.

Mette sa...

M... tvål som är avslabbat på en gammal disktrasa, hahahaha.