fredag 21 november 2008

Sjuk av karl?

För några månader sen träffade jag en man på en fest. Jag kom på häromdagen att det är efter det jag varit ständigt sjuk. Jag känner mig någorlunda frisk till varje helg och träffar denna man(/detta virus) igen och blir sen sjuk på nytt.

Han har hållit sig någorlunda alert hela tiden. Men nu har han med blivit sjuk. I samma som jag.

I går stack jag till apoteket och köpte förkylningsgrejs till honom. Han bor så långt borta i Malmö man kan bo - typ. Efter Rosengård ... mot Svedala. I ett blåshål. Ett apotekslöst blåshål. Där valsade jag omkring bland hus som ser likadana ut med mat och medicin till detta virus. Jag måste underhålla min sjukdomskälla så att jag snart kan bli sjukare. Jag måste vara SÅ altruistisk.

I morse har det tydligen snöat här. Fick ett hysteriskt glatt mail från syrran. Hon och jag älskar katastrofväder (hon skrev rusigt nå´t om storm med). Skillnaden mellan oss är väl att hon vill sitta i stormens öga med ett primuskök. Jag vill sitta inne i värmen och se ut.

Men vi bor fan i fel landsände. I lördagskväll var jag ute och gick. Kom på att Skåne är ett jävla mellanting. Vi bor i Norden men det är så snålt med det nordiska. Här skriker vi (syrran & jag i alla fall) av glädje när vi ser EN snöflinga. Mestadels är det gråsvarta moln som stryker över himlen. Hotfullt men ändå inte -tomma hot om snöstorm. Och jag suckar uppgivet.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så kul att du träffat en karl! Hoppas han har mer med sig i bagaget än virus... :)

Mette sa...

Tack! Jo det är trevligt! Men vi är ju sjuka hela tiden så vi ses inte så mycket, hehehe. Distansdater.

PGW sa...

Om han slutar sprida virus så låter det ju bra :-)

Mette sa...

Ja, vi får se vad som händer. Helt otroligt att jag bara är sjuk sen hans intågande.

Anonym sa...

Akta dig för dessa virusmän! Har varit gift med en sådan sedan 1939, sedan gick han ut i krig och sedan vi träffades fick jag direkt snuva, så vårt förhållande fick hållas helt brevledes och nu på senare tid via e-mail. Fungerar helt utmärkt utan kontakt, ibland skickar han mig en bild med tighta speedos, jag blir så varm!