onsdag 19 november 2008

Dags igen

SJUK!!!

Så tråkigt. Jag fattar inte hur jag kan vara sjuk hela tiden. I går var jag inne på skumma sajter (typ netdoktor.se) och var säker på till slut att jag hade hjärnhinneinflammation. Att jag misskött förkylningen så. Jag kan knappt vrida på huvudet och inte böja mig ... och så stod det just att man kunde få vita fläckar i halsen och det tog jag som ett kvitto på att jag hade ovanstående sjukdom.


Så jag ringde Sjukvårdsupplysningen. Men när hon hörde att jag är inne på min andra antibiotikakur på kort tid sade hon att det kan varken vara nå´t med hjärnan eller sinuit. Utan en helt vanlig förkylning.


Men i två-tre månader?? Jo, tyckte hon, ibland i livet har man så här dåligt immunförsvar att man blir sjuk hela tiden.


Typiskt att detta ska vara nu. Jag kan ju inte gå till sjukhuset och hälsa på pappa med halsont. Han har ett hål in i sin - så det är ju som att ta en spatel ner i min hals och sen in i hans - typ.


Igår var jag så kass att jag inte kunde gå en längre bit för att handla. Så det fick bli araberna på Närlivsen. De hade nå´n multivitamin-äppeljuice. Den tar jag, tänkte jag, jag blir säkert frisk av detta.


Så här såg den ut. OBS! Färgen är inte manipulerad av mig. Den är manipulerad av en polsk skum juicefabrik som varvar med att trycka upp billiga cig. Och ibland Vodka. Och blonderingsmedel.
Jag drack hela flaskan. Den var ändå god - fast på ett knepigt, kemiskt sätt.
Annars förgiftar jag mig med huvudvärkspiller, cortisonsspray och snyter ut något som ser ut som hjärninnehåll.
Finns det nå´n som har hört vad det går för skit nu? Höll hon på Sjukvårdsupplysningen inne med nå´t saftigt?

6 kommentarer:

Annela sa...

Usch, stackars dig! Sådär hade jag det för 10 år sedan. Bihåleinflammationa - den ena avlöste den andra och så också antibiotikakurerna. Trots min skepsis tog jag mig till en akupunktör och lät honom sticka nålar mig lite här och var. Jag fick också nåt äckel att dricka - kinesisk örtmedicin - och tro det eller ej; Jag har inte haft det sedan dess. Efter det tror jag på akupunktur och har också blivit hjälpt med tennisarm och annat smått och gott.
Oj, det blev långt, men jag vet hur det känns att vara sjuk hela tiden. Man hinner nte hämta sig mellan varven.
Bli frisk fort!!

Mette sa...

Tack!

Jag är så sjuk att jag inte ens pallar gå iväg till en akupunktör. Men jag har funderat på det ... att få hjälp med rökstopp så ...

Annela sa...

Ja, det är sanneligen värt att prova. Krya på dig och var snäll mot dig.

Mette sa...

Jag ska försöka vara snäll .... hehe ..

Anonym sa...

Stackars dig Mette, men jag småskrattar lite måste jag erkänna... *L*
Kram på dig!

Mette sa...

Kram Ewa!