torsdag 16 oktober 2008

Tand och TV och cigg och bönder och ...

Jag verkar ha nå´n varannanveckas sjuka. Förra veckan var jag okej. Denna veckan är jag sjuk igen. Mest förkyld och trött.

Att sluta röka var perfekt när jag hade ont i halsen tänkte jag. Så jag plockade fram snuset och köpte tio klubbor. Att klubba mig i huvudet med. Typ.

När jag stoppade in den första klubban i munnen tog jag ett djupt bett. Ut ur munnen kom klubban och där satt trofén ... en halv tand.

Måste ringa tandläkaren när jag är bättre. Tusan. Så jag har lagt ned klubborna. I går rökte jag bara sju cig. I vanliga fall är det 30-40. Men nu har jag redan rökt sex idag så jag vet inte hur det blir ... men det är mindre ändå.

Jag kollar mycket på TV i min sjuka. I går såg jag Bonde söker fru. Jag har inte sett det tidigare den här säsongen. Så jag vet inte vilka de är. Men alltså den där bonden som verkade prata skånska eller halländska ... som sade att Stefan och Krister var hans favoriter (inom film?!).... Gosh ... om jag nu hade tagit detta jättesteget att ställa upp i TV och ragga ... efter denna bonde ... (för det första vore jag lobotomerad för att detta skulle hända) men alltså ... Stefan och Krister .... jag tror jag hade plockat upp en pistol och skjutit honom. Om jag hade haft med mig en pistol. Och det brukar jag ju inte ha. Så frågan är vad jag hade gjort? Nickat stillsamt som flickan igår? Mmmm... liksom utan hopp... kollat efter möjligheter att ragga via radion istället ...

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag skrattade högt när tjejen mitt emot sa att hon gillade utländska filmer, och just nu var hon inne på japanska...
Och han säger att han gillar Stefan&Krister... VILKET MOD!!! Att stå för sin åsikt och inte låtsas att han är finkulturell! Många (och säkert jag - vet ju inte eftersom jag inte raggat på det sättet) skulle nog nickat och fejkat ett intresse...

Mette sa...

Jo jag skrattade också ... och skruvade lite på mig.

Tror du det var mod?

Tragisk sanning?

Ja ... jag tror det senare men ganska tufft om det vore det första ..

Zaccheus sa...

Jag visste väl att det var skadligt för tänderna att snusa ! Och nu vet du det också... Lika bra att sluta med det också; tänk på tandläkarräkningen !
Själv kommer jag att bli tvungen att tömma sparbössan i nästa vecka; jag klarar det inte fram till lönen ! Första gången DET händer på nästan två år !

Tankevågor sa...

Men det var väl en himla otur att klubban snodde din tand!!!
Det blev alltså en dyr klubba.
Men det är ändå bra att du lyckas dra ner på ciggen. Snart kan du sluta helt
Lycka till med det Mette!

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: vilken underbar kille som svarade med att han gillade Stefan & Krister när hon sade att hon nu såg på japanska filmer - världsklass!

Han kanske skämtade...?

Själv har jag allergi mot "buskis" och dylika stordåd. Ser nog hellre japanska filmer - otextat! - än Stefan & Krister.


Samuel