söndag 31 augusti 2008

LYX!

I helgen behövde jag LYX!

Syrran vill köpa sommarhus på Österlen så jag, mamma och syrran bodde på Continental i Ystad (Klicka på rubriken!) och så på dagen åkte vi runt och tittade på hus. Syrran var positiv till alla hus men mamma och jag gick och lyfte på mattor och letade mögel och fantiserade ihop än det ena än det andra (Döingar i källare osv). Syrran gav upp på oss och körde själv runt på lördagen medan mamma och jag shoppade loss.

Nöjd kom jag hem i gårkväll. De stannade och letar mer hus idag. Jag kan inte lämna katterna mer än en natt - tycker jag.

I Ystad låg fartyget Ghöteborg vid kajkanten och Sibel sjöng. Det var så mycket folk att vem som helst skulle kunna få ett hysteriskt utbrott. 10 000 personer! (I den hålan)

Jag åt Österlensk kyckling (ibland tillåter jag mig vitt kött) båda dagarna. Jag måste vara en vanemänniska.

Det var verkligen härligt att komma ifrån allt ett dygn. Nu är jag snudd på glad - tillfreds i alla fall.

Ska fixa i lägenheten idag och ikväll blir det nog öl. Med mina pub-kompaner.

Vilken jäkla tur vi hade med vädret förresten. 22 grader.




Men finns det nå´t bättre än hotellfrukost?

19 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad skönt att ni kunde komma iväg på nåt trevligt, och Österlen är ju aldrig fel...

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Visst är det skönt att bo på bra hotell då och då. Verkar vara ett trevligt ställe av hemsidan att döma. Äter nästan aldrig frukost hemma, men ofta när jag bor på hotell - och visst är det lite speciellt även om det varierar avsevärt mellan hotellen. Ni hade väl frukostbuffé ?
Hoppas du fick mersmak när det gäller hotellboende så att du kan åka iväg och lyxa till ditt liv ibland.
Highland Eagle

Zaccheus sa...

Jag har inte bott på hotell på år och dagar... men jag äter ALLTID frukost, varenda morgon ! Det borde Du, "Highland Eagle", också göra - frukosten är ett av dagens viktigaste mål, tänk på det !

Zaccheus

Anonym sa...

Visst "Zaccheus". Ger du mig bara ett enda hållbart skäl till att leva sunt, så lovar jag att tänka på saken.
Highland Eagle

Mette sa...

Förr åt jag aldrig frukost. Bara kaffe och cigg. Men nu efter nå´n timme brukar jag äta yoghurt och musli.

Fast hotellfrukost! Mmmmmm...... då kan jag äta hur mycket som helst.

Jo jag fick mersmak! Hotellmersmak!
Heheheh.

Jag är inte tält/husvagns/camping-människan. Kräver hotell!

Anonym sa...

Det låter bra med hotellmersmaken. Ut och res någon gång då och då. Så här års är ju priserna drägliga dessutom.
Besöker du någon gång Prag så stanna till på Hotel Central. Deras frukostbuffé har allt (så när som på biffstek med lök)! Annars kan det variera ganska mycket.
Highland Eagle

Anonym sa...

Nästa vecka skall jag vara några dar i Riga, men på det hotellet serveras bara så kallad kontinental frukost. Ingen höjdare direkt. Senare i september bär det av till Tallinn och ett hotell som visserligen har frukostbuffé, men inte någon speciellt stor sådan, även om de på det trevliga estniska viset alltid ställer fram sill till frukost.
Highland Eagle

Anonym sa...

Hotellet i Tallinn har dessutom den servicen att man mot en avgift på ca 60 kronor kan lämna över en lista med önskemål över allt man vill ha till frukost och hur man vill ha äggen tillredda så kommer det upp en servitris med allt på en bricka. På så vis slipper man ta sig till matsalen och trängas med andra, utan kan avnjuta frukosten på rummet, givetvis iförd hotellet morgonroch och dito tofflor. Låter det lyxigt så det räcker?
Highland Eagle

Fria Foten sa...

Österlen. Vackert o mysigt så att det gör ont!!

Mildamakter sa...

Hotellfrukost är vanebildande, så bara ÄR det ;o)
Blev det nåt hus??

Anonym sa...

Tillbaka från Riga, men inte blev det någon hotellfrukost inte. Ville hellre ligga och dra mig på morgonen, och eftersom jag fortfarande inte fått någon för mig godtagbar förklaring till nyttan av att leva sunt så tyckte jag inte det gjorde så mycket. Dessutom är frukosten på det hotellet ganska trist ( har ätit den tidigare), liksom hela hotellet när jag tänker efter, men läget är perfekt mitt i gamla stan.
Highland Eagle

Det Mörka Hotet sa...

Hotellfrukost är väl det enda bra med att bo på hotell...och att slippa bädda sängen?

Anonym sa...

Till Highland Eagle :
Varför detta förhärligande av osunt leverne ? Fattar du inte att ett rejält grötfat varje morgon gör dig till en bättre människa ?
Stolichaya

Anonym sa...

Hoppsan!
n-et trillade visst bort (trots gröten)
Stolichnaya

Zaccheus sa...

Ja, eller ÅTMINSTONE 3-4 smörgåsar, ett glas mjölk + apelsinjuice !
Orkar Du fortfarande inte skriva, Mette ?

Lyckliga Grodan sa...

mette.. hur mår du??
/grodan

PGW sa...

Hoho ..? Kom tillbaka ..?

Anonym sa...

skönt med hotell överhuvudtaget :-) stannar man längre än en natt njuter jag av det faktum att bädden är bäddad och rummet städat när man kommer tillbaka! *grin*

Jag är kattvakt denna helgen åt en godvän till Patrick - världens goaste slynglar till två bröder - ska ta kort imorgon - lovar!

Mette sa...

Tack för alla gulliga undringar över mig. Jag var bara tvungen att stänga av känslorna och skrivandet där ett tag.

Nä jag tror inte att syrran hittat nå´t hus än faktiskt.